W czwartek wieczorem (12 grudnia) wprowadzamy nową organizację ruchu na ul. Grunwaldzkiej. Udostępnimy do ruchu drugą jezdnię na leśnym odcinku. Poprawi to płynność ruchu na ważnym skrzyżowaniu z ul. Przejście. Autobusy w kierunku centrum pojadą pierwszym odcinkiem buspasa, co poprawi punktualność linii 61 i 71. Przejezdna będzie znowu ul. Skośna.
Do ruchu udostępnimy obie jezdnie na leśnym odcinku ulicy pomiędzy Czyżkówkiem i Osową Górą. Kierowcy na każdej jezdni będą mogli poruszać się dwoma pasami ruchu. Przy skrzyżowaniu z ul. Przejście będą funkcjonować też dodatkowe pasy do skrętu w tą ulicę. Sygnalizacja świetlna będzie w tym miejscu funkcjonować w docelowym kształcie. Oznacza to większą przepustowość skrzyżowania. Na południowej jezdni autobusy w kierunku centrum będą korzystać z pierwszego odcinka buspasa. Poprawi to punktualność linii 61 i 71.
Do ruchu zostanie udostępniona zostanie ponownie ul. Skośna. Likwidacji ulegnie objazd prowadzący ulicami Kruszyńską i Przejście. Na stała trasę wraca linia 35N.
Obecnie wykonawca intensywnie pracuje na odcinku pomiędzy węzłem zachodnim i Filtrową. Wykonywana jest południowa jezdnia oraz ostatnie prace moście nad Flisem. Obie jezdnie na odcinku od węzła Zachodniego do granicy miasta powinny być przejezdne w pierwszym kwartale nowego roku. Wiosną mogą toczyć się jeszcze prace wykończeniowe nie powodujące większych utrudnień.
Dzięki rozbudowie ul. Grunwaldzkiej wygodnie dojedziemy do trasy ekspresowej S5, w godzinach szczytu nie będą tworzyć się zatory, autobusy w stronę centrum od Skośnej do węzła Zachodniego pojadą wydzielonym buspasem, a rowerzyści zyskają bezpieczną drogę rowerową. Nowa dwujezdniowa ulica zapewni nie tylko bezpieczne i szybkie połączenie z trasą ekspresową S5. To również duże udogodnienie dla mieszkańców Osowej Góry.
Rozbudowa ul. Grunwaldzkiej w liczbach:
- Koszt prac budowlanych – 75,8 mln zł
- Długość modernizowanego odcinka – 4,55 km
- Długość buspasa – 2,95 km
- Długość dróg rowerowych – 4,95 km
- Powierzchnia chodników - 14840 m2