Rusza kolejny etap prac na ul. Pod Skarpą.
Dobiegają końca prace na I etapie przebudowy ul. Pod Skarpą.
Odcinek od ronda Matki Teresy z Kalkuty do ul. R. Kaczmarczyka już niebawem zostanie udostępniony do ruchu.
Wykonawca przygotowuje się natomiast do zmian w organizacji ruchu na kolejnym etapie robót.
Wszystkie prace budowlane obejmują przebudowę ul. Pod Skarpą od ul. Sybiraków do ul. Korfantego. Fragment trasy położony przy nowych budynkach wielorodzinnych, wyposażymy w przejścia dla pieszych i chodniki. Zazieleni się też skwer przy ul. W. Korfantego.
Całość robót podzielona jest na dwa etapy.
Właśnie dobiegają końca roboty na odcinku od ronda Matki Teresy z Kalkuty do ul. Romana Kaczmarczyka. W minionym tygodniu układana była nowa nawierzchnia.
Obecnie wykonawca prowadzi ostatnie prace przy chodnikach, zjazdach na posesje a także przy budowie progów zwlaniających, które poprawią bezpieczeństwo na tym odcinku.
Montowane jest też nowe oznakowanie poziome i pionowe.
Powyższy odcinek zostanie otwarty w środę 7 sierpnia.
Do tego czasu objazd dla aut i wybranych linii autobusowych nadal będzie prowadzony pobliskimi ulicami: Matki Teresy z Kalkuty - Trybowskiego - Jasiniecką.
Prowadząc prace wykończeniowe na powyższym odcinku, wykonawca od poniedziałku 29 lipca przystąpi do II etapu prac.
Trasa od ronda Matki Teresy z Kalkuty do skrzyżowania z ul. Korfantego włącznie zostanie zamknięta dla ruchu.
Objazd dla tego odcinka będzie poprowadzony ul. Akademicką.
Powyższe zmiany nie ominą też komunikacji autobusowej na tym odcinku,
Zmieny na linii nr 82 i 98.
Linia nr 82 pomiędzy przystankami Przylesie, a Pod Skarpą / Przemysła II zostanie skierowana na trasę czasowo zmienioną ulicami: Akademicką, Matki Teresy z Kalkuty, Z. Trybowskiego, Jasiniecką, Pod Skarpą.
Przystanki wyłączony z obsługi pasażerskiej:
• Przylesie P+R (przystanek zlokalizowany na ulicy Korfantego),
• Korfantego/Prejsa (w obydwu kierunkach),
• Pod Skarpą / Żemojtela (w obydwu kierunkach),
Przystanki na trasie objazdowej:
• Przylesie P+R (przystanek zlokalizowany na ulicy Akademickiej),
• Matki Teresy z Kalkuty / Akademicka,
• Akademicka / Rejewskiego,
• Matki Teresy z Kalkuty / Romanowskiej (w obydwu kierunkach),
• Matki Teresy z Kalkuty / Rydygiera (w obydwu kierunkach),
Linia nr 98 pomiędzy przystankami Przylesie P+R, a Pod Skarpą / Przemysła II zostanie skierowana na trasę czasowo zmienioną ulicami: Akademicką, Matki Teresy z Kalkuty, Z. Trybowskiego, Jasiniecką, Pod Skarpą.
Przystanki wyłączone z obsługi pasażerskiej:
• Przylesie P+R (przystanek zlokalizowany na ulicy Korfantego),
• Korfantego / Prejsa (w obydwu kierunkach),
• Pod Skarpą / Żemojtela (w obydwu kierunkach),
• Pod Skarpą / Stamma (w obydwu kierunkach).
Przystanki na trasie objazdowej:
• Przylesie P+R (przystanek zlokalizowany na ulicy Akademickiej),
• Matki Teresy z Kalkuty / Akademicka,
• Akademicka / Rejewskiego,
• Matki Teresy z Kalkuty / Rydygiera (w obydwu kierunkach),
• Trybowskiego / Majtkowskiego (w obydwu kierunkach),
Linia nr 73 będzie funkcjonowała bez zmian tj. po obecnie obowiązującej trasie.
Duże dobrego Pod Skarpą
Zakres wszystkich robót obejmuje przebudowę ul. Pod Skarpą od ul. Sybiraków do ul. W. Korfantego o łącznej długości około 700 metrów.
Zadanie zakłada ułożenie nowej nawierzchni asfaltowej, budowę zjazdów do posesji oraz chodnika, który powstanie po południowej stronie jezdni.
Pojawi się też peron autobusowy i oświetlenie.
Doświetlone zostaną również dwa nowe przejścia dla pieszych na ul. W. Korfantego przy skrzyżowaniu z ul. Pod Skarpą oraz na skrzyżowaniu z ul. Frydrychowicza.
W ramach prowadzonych prac przewidujemy spory pakiet nasadzeń.
Wykonawcą robót jest firma CZiLL Sp. z o.o.
Wartość zadania to ponad 4,4 mln zł
Zadanie będzie realizowane przez 7 miesięcy.
MAMY TO - ważna decyzja dla torowiska na Szwederowie [WIZUALIZACJA]
Uzyskaliśmy decyzję środowiskową dla nowej trasy tramwajowej na Szwederowie.
To ważny i niezbędny krok do rozpoczęcia oczekiwanej inwestycji.
Przygotowaliśmy wizualizacje planowanej trasy. To jedna z kilku tramwajowych inwestycji, które zrealizujemy w najbliższych latach.
Głównym celem inwestycji jest budowa trasy tramwajowej przez Szwederowo od ronda Kujawskiego do ul Bielickiej. Wymaga to dostosowania ciągu ulic Solskiego do przekroju dwujezdniowego, z obustronnymi chodnikami, drogami rowerowymi i torowiskiem po środku wraz z budową pętli tramwajowo–autobusowej przy ul. Bielickiej.
W ramach przedmiotowego zadania węzeł przesiadkowy Rondo Kujawskie zostanie doposażony w dwa dodatkowe przystanki tramwajowe.
Przebudowana zostanie też podziemna infrastruktura wokół nowej tramwajowej trasy.
Część ulic poprzecznych zostanie rozbudowana lub przebudowana w celu upłynnienia ruchu tramwajowego i samochodowego.
Między rondem Kujawskim a ul. T. Lenartowicza wytyczymy też dodatkowe przejście dla pieszych wraz z przejazdem rowerowym na wysokości centrum handlowego. Przejście dla pieszych wraz z przejazdem rowerowym powstanie także na wysokości ul. Konopnej.
Na trasie powstaną też zielone torowiska oraz przystanki z roślinami rosnącymi na dachach.
W ramach obecnych prac zaprojektowane zostały też elementy zmniejszające hałas i drgania oraz zadaszony parking rowerowy w obrębie pętli przy ul. Bielickiej. Nowością będą też kieszeniowe parki wzdłuż ul. Solskiego (m.in. przy ul. Konopnej, Bielickiej oraz przy ul. Kossaka). Zależy nam by trasa miała dużo zieleni.
Za ul. ks. I. Skorupki planowane torowisko zakończy się ślepo, a ulica Solskiego zostanie sprowadzona do istniejącego przekroju jednojezdniowego.
To rozwiązanie z myślą o realizacji II etapu inwestycji w kolejnych latach – tj. trasy tramwajowej wzdłuż ul. Pięknej, Szubińskiej i Kruszwickiej aż do ronda Grunwaldzkiego, dla której posiadamy gotową koncepcję. W tym newralgicznym miejscu wprowadzone zostaną też tymczasowo buspasy, które usprawnią przejazd autobusom.
Prace projektowe realizuje firma Progreg Sp. z o.o. z siedzibą w Krakowie. Uzyskaliśmy już decyzję środowiskową dla tego zadania. Określa ona szereg rozwiązań, które w trakcie prac pozwolą zminimalizować jej wpływ na środowisko.
Za pół roku zakładamy uzyskanie zezwolenia na realizację inwestycji drogowej (ZRID). Wniosek o jej wydanie został złożony w czerwcu 2024 roku. Decyzja ZRID pozwoli przystąpić do postępowania przetargowego mającego na celu wyłonienia w przetargu wykonawcy robót budowlanych. Na realizację inwestycji zdobyliśmy dofinansowanie z funduszy europejskich. Prace budowlane szacowane są na okres około 24 miesięcy.
Obecnie projektujemy docelową siatkę połączeń uwzględniającą także realizację II etapu inwestycji, czyli doprowadzenie torowiska do ronda Grunwaldzkiego. Na jej podstawie powstanie rozwiązanie tymczasowe uwzględniające dojazd do pętli Bielicka. Te rozwiązania będą również przedmiotem analiz i konsultacji m.in. ze Stowarzyszeniem na Rzecz Rozwoju Transportu Publicznego w Bydgoszczy.
Pakiet tramwajowych inwestycji
• Finalizujemy całkowitą wymianę taboru (40 szt. „niskopodłogowców"),
• Budujemy kolejne przystanki wiedeńskie,
• Zleciliśmy gruntowną przebudowę torowiska na ul. Toruńskiej,
• Trwa modernizacja zajezdni tramwajowej.
Intensywnie przygotowujemy się do kolejnych zadań:
• Projektujemy rozbudowa pętli w Lesie Gdańskim.
• Zleciliśmy projekt modernizacji ronda Jagiellonów.
• Mamy gotowe koncepcje nowych torowisk wzdłuż ul. S. Wyszyńskiego i połączenia Rycerskiej z ul. Gdańską. Rozpoczęcie zadań uwarunkowane zdobyciem funduszy zewnętrznych.
To już się udało
W ciągu ostatniej dekady zrealizowaliśmy pakiet tramwajowych inwestycji o wartości prawie miliarda złotych:
• Torowiska do Fordonu,
• Nowa linia na dworzec,
• Trasa wzdłuż ul. Kujawskiej i modernizacja węzła Szarych Szeregów,
• Budowa tramwajowego mostu na ul. Kazimierza Wielkiego,
• Rozbudowa pętli Kapuściska,
• Zakup 43 tramwajów,
• Pierwsze przystanki wiedeńskie.
Zabytkowym Jelczem do Exploseum
W każdą niedzielę - do końca wakacji - kursuje specjalna linia turystyczna do Exploseum. Dla Pasażerów przygotowano nie tylko podróż zabytkowym Jelczem, ale też zwiedzanie dawnej fabryki materiałów wybuchowych. Atrakcja jest bezpłatna i organizowana w ramach Bydgoskiego Budżetu Obywatelskiego.
Wakacyjne kursy zabytkowym "ogórkiem" odbywają się w każdą niedzielę - do 25 sierpnia.
Autobus kursuje kilka razy dziennie i za każdym razem odjeżdża z innego bydgoskiego osiedla.
Dla wszystkich chętnych obowiązują zapisy - max. 40 osób na jeden przejazd:
formularz zgłoszeniowy: TUTAJ
lub
e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
telefon: 579 178 761
Do obsługi linii autobusowej wykorzystywany jest Jelcz 706 RTO potocznie zwane „ogórkami", ze względu na charakterystyczny kształt nadwozia. Autobusy te kursowały na bydgoskich liniach autobusowych od lat 60. XX wiek. Zostały wycofane w latach 80.
Harmonogram przejazdów:
BBO Wilczak – Jary
Przystanek: Wilczak
Godzina odjazdu: 9:15
Terminy kursowania: 21.07, 04.08, 18.08
BBO Bielawy
Przystanek: Skłodowskiej Curie–Jurasza
Godzina odjazdu: 11:15
Terminy kursowania: 21.07, 04.08, 18.08
BB0 Błonie
Przystanek: Błonie
Godzina odjazdu: 13:15
Terminy kursowania: 21.07, 04.08, 18.08
BBO Bocianowo – Śródmieście – Stare Miasto
Przystanek: Plac Teatralny
Godzina odjazdu: 15:15
Terminy kursowania: 21.07, 04.08, 18.08
BBO Górzyskowo
Przystanek: Solskiego-Kossaka
Godzina odjazdu: 9:15
Terminy kursowania: 28.07, 11.08, 25.08
BBO Łęgnowo–Wieś
Przystanek: Plątnowska-Kościół
Godzina odjazdu: 11:15
Terminy kursowania: 28.07, 11.08, 25.08
BBO Flisy
Przystanek: Grunwaldzka-Filtrowa
Godzina odjazdu: 13:15
Terminy kursowania: 28.07, 11.08, 25.08
BBO Zimne Wody – Czersko Polskie
Przystanek: Toruńska - Kazimierza Wielkiego
Godzina odjazdu: 15:15
Terminy kursowania: 28.07, 11.08, 25.08
fot. Organizator
Rower BRA - poleca się na wakacje
Wakacje w pełni a piękna pogoda sprzyja wycieczkom rowerowym.
Zachęcamy więc do korzystania z Bydgoskiego Roweru Aglomeracyjny (BRA).
W tym roku mamy więcej stacji rowerowych a bezpłatne przejazdy nadal obowiązują do 30 minut.
Do wykorzystania jest aż 400 rowerów.
W ostatnich czasie odnotowaliśmy wzrost zainteresowania miejskimi rowerami, szczególnie ze strony osób odwiedzających nasze Miasto.
Z taryf turystycznych skorzystało już o 20% więcej osób niż w roku ubiegłym.
Co miesiąc też do systemu zapisują się kolejne osoby.
Obecnie całkowita liczba użytkowników Bydgoskiego Roweru Aglomeracyjnego to ponad 6000 osób.
Co ciekawe osoby, które korzystały z systemu BRA w 2023 roku, NIE MUSZĄ się ponownie logować ani wpłacać kwoty 10 zł.
Mogą od razu korzystać z systemu (przy zachowaniu minimum 2 zł na koncie na wypożyczenie roweru)
JAK SIĘ ZAPISAĆ:
Korzystanie z systemu wymaga od nowych użytkowników rejestracji.
Zapisywać się można używając formularza na stronie bra.org.pl w zakładce "rejestracja".
Po uzupełnieniu danych, zaakceptowaniu regulaminu i wpłaceniu jednorazowej bezzwrotnej opłaty inicjalnej (10zł) otrzymamy na adres e-mail oraz SMSem login i PIN.
Zachęcamy do korzystania także z aplikacji "Freebike" (nie mylić z Freebike 2.0)
Mamy 3 taryfy: miejską, turystyczną 12h i turystyczną 24h.
Cennik TARYFY MIEJSKIEJ
Jednorazowa, bezzwrotna opłata inicjalna - 10 zł (dla nowych użytkowników)
Od 0 do 30 minuty* - 0 zł
Od 31 do 60 minuty* - 1 zł
Od 61 do 120 minuty* - 4zł
Od 121 do 180 minuty* - 6 zł
Każda następna godzina* - 7 zł
Minimalny stan konta, aby wypożyczyć rower - 2 zł
Maksymalny czas wypożyczenia roweru to 12 godzin
Cennik TARYFY TURYSTYCZNEJ 12 godzinnej to 19zł, a 24 godzinnej to 29zł.
We wszystkich taryfach na jedno konto można wypożyczyć 2 rowery.