Drukuj

budowa-7Najważniejszym elementem nowej inwestycji będą dwa obiekty mostowe.
Konstrukcja dla tramwajów znajdzie się pomiędzy jezdniami.

Na teren budowy w tym tygodniu przywiezione zostaną już pierwsze elementy gotowej konstrukcji mostowej.


budowa-11Obecnie kontynuowane są prace przy podporach pośrednich (zbrojenie i betonowanie) oraz roboty na przyczółkach nowych mostów po obu stronach rzeki.
W tym tygodniu wykonawca rozpocznie zwozić na teren budowy, gotowe elementy płyty pomostu.
Zostały one wykonane w halach produkcyjnych a już niebawem będą montowane na gotowych podporach.

budowa-8Na północnej jezdni ul. Fordońskiej zakończone zostały już prace związane z infrastrukturą podziemną, co pozwoliło rozpocząć roboty ziemne i roboty związane z konstrukcją pod jezdnie oraz przyszłe torowisko.




budowa-4W ramach budowy mostów powstaje też nowe torowisko na ul. Perłowej.
Dokonano już  rozbiórki torowiska i słupów trakcyjnych. Zakończono roboty związane z infrastruktura podziemną sanitarną.
Na tym odcinku kontynuowane są roboty teletechniczne, elektroenergetyczne, sieci trakcyjne i roboty torowe.


budowa-2Kontynuowane są prace przy dolnych warstwach podbudowy przyszłego torowiska.
Na teren budowy zwożone są materiały przeznaczone do wbudowania. Zamontowane zostały fundamenty słupów trakcyjnych.




budowa-3Wykonawca rozpoczął też prace na południowej jezdni ul. Toruńskiej. Zerwana została dotychczasowa nawierzchnia i rozpoczynają się prace podziemne.
Docelowo w tym miejscu powstaną chodniki, droga rowerowa a istniejące przystanki tramwajowe będą zlokalizowane w nowym miejscu.

W ubiegłym tygodniu wykonawca rozpoczął też prace na ul. Łuczniczki przyległej do ul. Perłowej.

budowa-12Budowa nowych mostów nad Brdą to obecnie największa miejska inwestycja.
Tylko prace budowlane pochłoną ponad 153 mln złotych.
Most tramwajowy o długości 255 metrów, będzie nieco dłuższy niż przeprawa samochodów (253 metry).


budowa-5Most drogowy i równoległy tramwajowy będą opierać się na 6 podporach (po trzy z każdej stronie rzeki).

Każda podpora pośrednia mostu drogowego będzie składać się z trzech słupów, natomiast każda podpora pośrednia mostu tramwajowego będzie składać się z dwóch słupów.



budowa-9By zapewnić sprawną komunikację z zajezdnią tramwajową w pierwszej kolejności konieczne jest oddanie do użytku torowiska na moście i ul. Fordońskiej.
To umożliwi następnie przebudowę węzła tramwajowego przy skrzyżowaniu ulic Toruńskiej i Perłowej.


budowa-10Te zadania zostało sfinansowane z wykorzystaniem środków unijnych.
Wszystkie tego typu projekty musimy zakończyć i rozliczyć do końca 2023 roku.