Aktualności komunikacyjne

W związku z pracami wodociągowymi i zamknięciem dla ruchu kołowego ul. Skorupki, od 06 lipca na okres ok. dwóch tygodni, zmianie ulegnie trasa przebiegu linii nr 61 zgodnie z poniższą mapką poglądową.

Przystanki wyłączone z obsługi pasażerskiej:
- Ugory / Solskiego
- Ugory / Nowodworska (oba kierunki)
- Skorupki / Orla (oba kierunki)
- Skorupki / Jordanowska (oba kierunki)
Przystanki na trasie objazdowej:
- Solskiego / Ugory (kierunek Rekinowa)
- Bielicka / Solskiego (kierunek Rekinowa)
- Solskiego / Bielicka (kierunek Kapuściska / Mokra)

Czytaj więcej...

Od soboty 04.07. 2020 r.  czasowo zamknięta dla ruchu zostanie ulica Jagodowa w Maksymilianowie.

W związku z powyższym linia nr 94 od pierwszych kursów porannych zostanie poprowadzona objazdem ulicami: Koronowską – Szkolną – Główną – Polną – Topolową – Koronowską. Zawieszone zostaną przystanki Maksymilianowo/Ptasia i Maksymilianowo/Główna.
Czasowo uruchomiony zostanie nowy przystanek na ulicy Polnej.

Czytaj więcej...

W niedzielę 28 czerwca 2020 roku 
- z uwagi na wybory prezydenckie, uruchomiona zostanie całodzienna linia autobusowa nr 76 w trasie rondo Toruńskie – Łęgnowo. Rozkłady jazdy dla przedmiotowej linii znaleźć można na naszej stronie internetowej oraz na przystankach. 
- w niedzielę obowiązywać będą rozkłady jazdy jak dla niedzieli handlowej

Od poniedziałku 29 czerwca:
- wprowadzone zostaną wakacyjne rozkłady jazdy w dni powszednie na liniach autobusowych nr 52 ,53 ,54, 57/80, 65, 68, 69, 73, 79, 83, 89, 92, 94 i tramwaj nr 8. Prosimy o dokładne sprawdzanie rozkładów jazdy wywieszonych na przystankach.
- do obsługi linii międzygminnej nr 99 we wszystkie dni tygodnia kursować będą autobusy przegubowe.

Od środy 1 lipca zostaną wprowadzone drobne korekty godzin odjazdów na linii międzygminnej nr 99. Korekty dotyczą wszystkich dni tygodnia.

W związku z zamknięciem dla ruchu kołowego ul. Skorupki od 06 lipca na okres ok. dwóch tygodni zmianie ulegnie trasa przebiegu linii nr 61 zgodnie z poniższą mapką poglądową.

Przystanki wyłączone z obsługi pasażerskiej:
- Ugory / Solskiego
- Ugory / Nowodworska (oba kierunki)
- Skorupki / Orla (oba kierunki)
- Skorupki / Jordanowska (oba kierunki)
Przystanki na trasie objazdowej:
- Solskiego / Ugory (kierunek Rekinowa)
- Bielicka / Solskiego (kierunek Rekinowa)
- Solskiego / Bielicka (kierunek Kapuściska / Mokra)

Czytaj więcej...

Czytaj więcej...Przystanki autobusowe na ulicy Bronikowskiego przy Śluzowej zyskały nowe perony. Jeszcze w czerwcu planowany jest montaż kolejnych wiat przystankowych w mieście oraz uruchomienie kilku nowych przystanków.




- Nowa wiata zostanie zamontowana na przystanku Saperów – Ludwikowo w kierunku Dworca Głównego. Zadanie realizowane jest w ramach Bydgoskiego Budżetu Obywatelskiego. Propozycje do kolejnej edycji programu można zgłaszać TUTAJ

- Jeszcze w czerwcu montowana będzie również czterometrowa wiata na przystanku Park Przemysłowy – Paciorkiewicza w kierunku Glinek a dla usprawnienia przejazdu autobusów w Łęgnowie, zostaną uruchomione dwa nowe przystanki dla linii nr 73.

- Obecnie w mieście prowadzone jest też (coroczne) malowanie blaszanych wiat przystankowych. Estetycznego wyglądu nabierze 25 wiat przystankowych, między innymi wzdłuż ulic: Fordońskiej, Twardzickiego, Barwnej, Nad Wisłą czy w Smukale.

Nowe inwestycje – nowe przystanki
Wraz z rozbudową ulicy Grunwaldzkiej wiaty zyskały przystanki zlokalizowane na terenie zrealizowanej inwestycji.
Natomiast po zakończeniu budowy buspasa na ulicy Gdańskiej, zostaną uruchomione nowe przystanki: Gdańska – Las (dla obu kierunków jazdy) oraz wiaty na pętli w Myślęcinku.
Niebawem planowane jest też uruchomienie nowego przystanku przy basenie Astorii na ul. Królowej Jadwigi.

Wiaty przystankowe montowane są sukcesywnie na bydgoskich ulicach .
W tym roku nowe zadaszenia pojawiły się kilku ulicach, między innymi na ul. Glinki, moście Kazimierza Wielkiego czy ul. Witebskiej.

W Bydgoszczy mamy prawie 553 wiaty przystankowe a kolejne sukcesywnie dostawiamy w różnych częściach miasta. Stawiane są one zgodnie z kryteriami dotyczącymi ilości pasażerów korzystających z danego przystanku. Dodatkowo warunkiem postawienia nowej wiaty, są możliwości infrastrukturalne czyli szerokość chodnika, który w danym miejscu musi wynosić od minimum ok. 2,70 do 3,20 metra szerokości dla wiat ze ścianami bocznymi oraz ok. 2,2 m dla wiat bez ścian bocznych ( w zależności od typu wiaty). Warunkiem jest też odległość od okolicznej zabudowy.

Obecnie na terenie miasta już ponad 93 % pasażerów korzysta z wiat przystankowych.

Strona 8 z 149