Drukuj

for-dro-4Obecnie remontowane są istniejące odcinki chodników, w sposób umożliwiający bezpieczną i wygodną jazdę rowerem.

Ogłosiliśmy właśnie przetarg na zaprojektowanie dalszych odcinków trasy rowerowej, która poprowadzi aż w rejon mostu fordońskiego.

Przypominamy, że wszystkie inwestycje związane z infrastrukturą rowerową są opiniowane przez środowiska rowerzystów.
Bierzemy również pod uwagę kolejność zadań wskazywaną przez Zespół ds. Polityki Rowerowej.
Jako jeden z priorytetów wskazał on budowę infrastruktury wzdłuż ulicy Fordońskiej.

for-dro-3I etap prac
Obecnie trwa przebudowa odcinków istniejących ciągów od wiaduktów warszawskich do ul. Inflanckiej.
Zostały one już poszerzane do 3 metrów, by bezpiecznie mogli korzystać nie tylko piesi ale i rowerzyści.
Wykonane zostały krawężniki.
Przy sprzyjających warunkach pogodowych wykonawca rozpocznie prace przy robotach nawierzchniowych.

for-dro-1Na nawierzchni zastosowany zostanie asfaltobeton. Tym samym nową nawierzchnię zyska ciąg pieszo-rowerowy o łącznej długości ponad 1300 metrów. Zadanie realizuje firma Strabag, która wyceniła wartość prac na ponad 780 tysięcy złotych.

W ramach wykonanych robót, przebudowany został również przystanek autobusowy przy ul. Kaplicznej.

Na powyższym odcinku do przebudowy pozostaną jeszcze między innymi: skrzyżowanie Fordońskiej z Sochaczewską, przebudowa infrastruktury w pobliżu węzła Fordońska – Rejewskiego - Skandynawska oraz budowa kładki pieszo-rowerowej nad torami kolejowymi. Są one ujęte w II etapie prac, który właśnie się rozpoczyna.

for-dro-2Właśnie ogłosiliśmy przetarg na prace koncepcyjne dla brakujących odcinków dróg rowerowych od Kaplicznej do Wiślanej (wraz z kładką pieszo-rowerową i obejściem przystanku przy ul. Wiślanej) oraz budową dalszego odcinka w kierunku Parku Milenijnego (przy moście Fordońskim).
Docelowo zadanie planowane jest do realizacji w trybie zaprojektuj i wybuduj.

Warto pamiętać, że nowe odcinki dróg rowerowych powstają obecnie w Starym Fordonie a przygotowując się do budowy nowych wiaduktów warszawskich, także uwzględnimy infrastrukturę rowerową.