Zakończyliśmy adaptację kładki pieszo-rowerowej nad Al. Jana Pawła II do potrzeb rowerzystów. Nowe rozwiązania mają zapewnić bezpieczeństwo rowerzystom tym samym dostosować obiekt do wymagań określonych w tzw. standardach rowerowych obowiązujących na terenie miasta Bydgoszczy od 2014 roku.

balustrada-8Specyficzna lokalizacja obiektu pomiędzy skarpami jaru Niziny pozwoliła na dodanie specjalnych odbojnic, dzięki którym tracący równowagę rowerzysta ma szansę odbić się ramieniem i wrócić na pierwotny tor jazdy. W innym przypadku zahaczenie kierownicą o szczeble balustrady, mogłoby się skończyć groźnym w skutkach upadkiem.

To trzeci obiekt po wschodnim wiadukcie w ciągu ul. Armii Krajowej oraz wiadukcie w ciągu ulic Ogińskiego – Glinki, który jest dostosowany do przedmiotowych wymagań.

Kolejne, których budowa rozpocznie się w najbliższych latach, to wschodni Most Kazimierza Wielkiego, północny wiadukt w ciągu ul. Wojska Polskiego oraz zachodni wiadukt w ciągu ul. Armii Krajowej.

balustrada-3Kładka nad jarem Niziny powstała w 1991 r. nad ówczesną ulicą Niziny (dzisiaj Al. Jana Pawła II) jako obiekt komunikujący Wzgórze Wolności z Wyżynami w ciągu ul. Czeskiej i dzisiejszej ulicy Niziny, skracający drogę pieszym i rowerzystom. Została zaprojektowana przez bydgoskie Biuro projektów Budownictwa Komunalnego w formie oryginalnej, wówczas bardzo nowoczesnej konstrukcji o lekkim stalowym pomoście podwieszonym na dwóch stalowych łukach o rozpiętości 55 m.

Całkowita długość kładki wynosi ok. 70 m. Umiejętnie dobrane proporcje elementów konstrukcyjnych sprawiają, że nie starzeje się i trwale wpisała się w krajobraz obu osiedli. Najprawdopodobniej był to pierwszy obiekt mostowy w Bydgoszczy, do obliczeń którego użyto numerycznych obliczeń komputerowych na dużą skalę. Kładkę tę, obok Mostu Esperanto, można śmiało postawić w szeregu najciekawszych współczesnych bydgoskich konstrukcji mostowych.