Zboowy-Rynek1

Przed tygodniem przedstawialiśmy projekt rozbudowy ronda Kujawskiego. Równie duże zmiany czekają rondo Bernardyńskie i Zbożowy Rynek. To jeden z najstarszych placów w mieście.

Ulice Kujawską, Wały Jagiellońskie i Bernardyńską i Toruńską połączy nowe rondo. Wyspa centralna będzie położona w osi rozbudowywanych ulic. Są już na niej ułożone tramwajowe tory i rozjazdy. Dostępne będą wszystkie relacje: Kujawska, Bernardyńska i Babia Wieś. Przystanki tramwajowe będą zlokalizowane na Bernardyńskiej i Toruńskiej pomiędzy jezdniami. Przystanki autobusowe będą znajdowały się na początku ul. Bernardyńskiej (oba kierunki) i Toruńskiej (w stronę ronda Toruńskiego) oraz na Zbożowym Rynku. Zatoki wykonywane będą z kamiennej kostki. Warto zaznaczyć, że poziom nowego ronda będzie wyższy o około 1 metr. Pomiędzy ulicami Kujawską, Toruńską i Ustronie nadal funkcjonować ma parking.

Zboowy-Rynek2

Całe rondo i dochodzące do niego ulice będą wyposażone w obustronne drogi rowerowe. Na Zbożowym Rynku droga rowerowa po południowej stronie będzie łączyć się z kontrapasem na ul. Wiatrakowej zapewniając wygodny dojazd ze Szwederowa. Po północnej stronie powstanie połączenie dla rowerzystów z ulicą Długą co pozwoli na bezpieczny dojazd na Stare Miasto.

Chodniki przylegające do Starego Miasta otrzymają nawierzchnie z granitowych płyt. Taka fakturę będą posiadały też odcinki ciągów dla pieszych budowane przy placu Kościeleckich oraz na fragmencie ulicy Długiej od Zbożowego Rynku do ul. Pod Blankami. Na pozostałych chodnikach i przystankach stosowane będą płyty lub kostka betonowa. Stylową kostkę kamienną zastosujemy też na odcinku ul. Długiej  oraz drogach serwisowych obsługujących zaplecze budynku UKW przy placu Kościeleckich oraz zabudowania kościoła garnizonowego. Odcinek ul. Długiej przy Zbożowym Rynku będzie miał charakter ulicy bez przejazdu. Ten zakres inwestycji będzie uzupełnieniem wcześniejszych zadań związanych z rewitalizacją innych ulic na Starym Mieście.