Drukuj

Zakończyliśmy najważniejsze prace przy układaniu nawierzchni na rozbudowywanym węźle Szarych Szeregów. Wybraliśmy technologię, która skróciła czas prac i gwarantuje najlepszą jakość. W ciągu najbliższych dwóch miesięcy wykonamy prace wykończeniowe i wystąpimy o  pozwolenie na użytkowanie.

W ostatnich dniach wykorzystując dobrą pogodę wykonawca ułożył na obu jezdniach ulicy Wojska Polskiego ostatnie warstwy nawierzchni. Prace wykonywane były również na wlocie ul. Szpitalnej oraz Bełzy.

 „Bez szwów”, czyli szybciej i lepiej

- Nawierzchnia układana była od razu na całej szerokości jezdni – wyjaśnia dyrektor ZDMiKP Jacek Witkowski. – To rozwiązanie gwarantujące najlepszą jakość. Pomiędzy pasami ruchu nie występują łączenia, dzięki czemu jezdnia przez wiele lat będzie w bardzo dobrym stanie. To rozwiązanie pozwoliło też skrócić czas prowadzenia uciążliwych prac do zaledwie dwóch dni.  Chciałbym już teraz podziękować mieszkańcom tej części Bydgoszczy za dużą wyrozumiałość w trakcie tej inwestycji. Po jej oddaniu do użytku korzystanie z komunikacji publicznej będzie jednak znacznie wygodniejsze między innymi dzięki peronom ułatwiającym wsiadanie, elektronicznym wyświetlaczom na przystankach, nowoczesnemu oświetleniu, czy priorytetowej sygnalizacji dla tramwajów.

Warto podkreślić, że dzięki tej inwestycji po oddaniu do użytku torowiska na Kujawskiej jeszcze lepiej skomunikujemy osiedla Górnego Tarasu z innymi częściami miasta. Tramwaje będą mogły kursować również z ul. Wojska Polskiego w kierunku Glinek.

1019e

Ostatnie prace

W najbliższych tygodniach wykonawca będzie kontynuował jeszcze prace przy nawierzchniach wokół wyspy centralnej oraz na wlocie ul. Szarych Szeregów. Tam ze względów technologicznych prace będą etapowane, co pozwoli prowadzić je pod ruchem. Do dokończenia pozostały jeszcze prace w rejonie północnej jezdni ul. Wojska Polskiego (prawoskręt w ul. Ku Wiatrakom), roboty brukarskie przy chodnikach oraz dokończenie prac przy drogach rowerowych. Jezdnie zostaną też oznakowane, a przyległe tereny są już teraz sukcesywnie porządkowane i dokonujemy nasadzeń. Szczególnie dużo nowych krzewów zaplanowaliśmy na wyspie centralnej nowego węzła oraz w rejonie pętli Magnuszewska. W najbliższych tygodniach kalibrowana będzie też sygnalizacja. Będzie ona nadawała priorytet pojazdom szynowym.

W trakcie prac rozszerzyliśmy zakres zadania o ułożenie nowych nawierzchni aż do ronda przy ulicy Magnuszewskiej. Największym wyzwaniem była jednak koordynacja prac KPEC-em, który modernizuje również swoją sieć na Kapuściskach i Wyżynach.

1019c

Nowe linie? Oddamy głos mieszkańcom

Ruch tramwajowy przywrócony zostanie po zakończeniu czynności odbiorowych i uzyskaniu pozwolenia na użytkowanie nowej infrastruktury tramwajowo-drogowej. Zakładamy, że pozwoli to jeszcze w grudniu na powrót linii tramwajowych na Kapuściska i Glinki. Na ulicy Wojska Polskiego tramwaje będą kończyły trasę tymczasowo na pętli przy Magnuszewskiej. Docelowy układ nowych linii będzie wprowadzony po oddaniu do użytku torowiska na Kujawskiej. Stanie się on również przedmiotem konsultacji społecznych. Obecnie pracujemy nad pierwszymi koncepcjami.

1019d

Kapuściska gotowe, tramwaje kupione, Kujawska w budowie

Koszt rozbudowy tramwajowego węzła na Szarych Szeregów to ponad 65 mln zł. Przebudowa tramwajowego węzła na Wyżynach to jeden z elementów dużego projektu zakładającego poprawę obsługi komunikacyjnej osiedli górnego tarasu Bydgoszczy (Wzgórze Wolności, Wyżyny, Kapuściska). Wcześniej zakończyły się prace przy rozbudowie pętli na Kapuściskach. W toku jest rozbudowa ul. Kujawskiej. W ramach tego pakietu zadań (Kapuściska i Kujawska) zakupiliśmy łącznie 21 nowoczesnych niskopodłogowych Swingów. Miasto wydało na ten cel ponad 160 mln zł.

1019a

Rozbudowa Węzła Szarych Szeregów w liczbach: