Drukuj

095
W związku z adresowanymi do nas, licznymi pytaniami, dotyczącymi naprawy dylatacji na mostach Solidarności w ulicy Marszałka Focha, przypominamy, że konieczność przeprowadzenia dodatkowych, skomplikowanych technicznie i technologicznie prac wystąpiła po odsłonięciu konstrukcji, która nie była przeznaczona do remontu.


Podczas zaplanowanej wymiany nawierzchni na południowych mostach Solidarności (w kierunku do centrum - po stronie Opery Nova) w ciągu ulicy Marszałka Focha, okazało się, że ingerencji wymaga także tzw. płyta pomostu. W związku z tym, pomimo zakończenia zgodnych z terminem prac przy układaniu nowej nawierzchni na przęsłach, roboty wykończeniowe musieliśmy wstrzymać. Powodem był niepokojący stan techniczny dylatacji, odsłoniętej po sfrezowaniu starej nawietrzni.
W praktyce wytrzymałość odsłoniętego elementu konstrukcji mostowej jest określona na kilkadziesiąt lat i nie powinna być w stanie, jaki stwierdziliśmy. W konsekwencji wstrzymaliśmy ostatnie prace przy remoncie nawierzchni i odsłoniliśmy większą powierzchnię zajmowaną przez dylatacje.
Obecnie jedna z nielicznych w kraju, firma specjalistyczna, odkuła zdegradowane zbrojenia dylatacji.

Bern

Oczyszcza powierzchnie do odnowienia. Wierci otwory, w które wkleja kotwy. Dozbraja konstrukcję. Prowadzi reprofilację. Odnawia izolacje. Jednocześnie stosownie do poziomu degradacji opracowuje technologię przeprowadzenia kolejnych prac remontowych przed ułożeniem nowej nawierzchni na dylatacjach.
Prace prowadzi na dwóch pasach ruchu w kierunku do Opery NOVA. Szacuje, że za dwa tygodnie zajmie się ostatnim z trzech pasów, a ruch poprowadzi po wyremontowanym.
Technologia sprawia, że roboty nie są prowadzone w trybie ośmiogodzinnym tylko w czasie reżimu technologicznego. Odkucie, osuszenie, oczyszczenie, nawiercenie dodatkowych otworów, umieszczenie kotew, zalanie, a następnie konieczność odczekania do prawidłowego związania odnawianych elementów.
Ponieważ prace doskwierają kierowcom, którzy poruszają się jednym pasem ruchu w kierunku ronda Jagiellonów wraz z postępem robót będziemy przekazywali kolejne informacje.
Póki co, prosimy o cierpliwość i zrozumienie, za które dziękujemy. Jednocześnie zapewniamy, że robimy wszystko, żeby uciążliwości trwały, jak najkrócej. Wstępnie szacujemy, że specjaliści naprawę powinni zakończyć do końca października.
To ważne roboty ponieważ, dylatacje obiektów mostowych są szczególnie narażone na nieszczelności i destrukcyjne działanie wody i substancji odladzających mosty.