Powrót

Zgłoszenie szkody komunikacyjnej

 ZDMiKP Wydział Zarządzania Pasem Drogowym

Zgłoszenie szkody komunikacyjnej

W przypadku występowania do zarządcy drogi z wnioskiem o odszkodowanie (roszczeniem) należy:

  1. Złożyć pisemnie do Zarządu Dróg Miejskich i komunikacji Publicznej wniosek o odszkdowanie, który powinien zawierać:
    • adres korespondencyjny poszkodowanego
    • opis zdarzenia (ulica, data. godzina, kierunek jazdy, przyczynę zdarzenia, uszkodzenia w pojeździe, czy była policja na miejscu zdarzenia i spisała protokół, inni świadkowie, inne okoliczności zdarzenia)
    • dane pojazdu (marka i model, numer rejestracyjny)
    • szkic miejsca zdarzenia (dokładny szkic sytuacyjny miejsca zdarzenia z dowiązaniem się do punktów stałych typu lampy uliczne, numery posesji, słupki drogowe. Szkic jest niezbędny do prowadzenia czynności wyjaśniających i ewentualnego wszczęcia procedury odszkodowawczej oraz wypłaty odszkodowania.
    • w przypadku pojazdów mechanicznych do wniosku należy dołączyć kserokopię (lub skan w przypadku email'a) dowodu rejestracyjnego (obie strony) oraz ubezpieczenia OC, prawa jazdy, dowodu osobistego, notatkę policyjną
  2. Wniosek wraz załącznikami złożyć można:
    • osobiście w kancelarii ZDMiKP
    • listownie na adres: Zarząd Dróg Miejskicj i Komunikacji Publicznej w Bydgoszczy, ul. Toruńska 174a, 85-844 Bydgoszcz
    • pocztą elektroniczną na adres: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
Załączniki:
Pobierz plik (Zał. nr 9 do Pz. 1.3.1. - druk zgłoszenia szkody.pdf)Druk zgłoszenia szkody[ ]64 kB