Aktualności

W związku z organizowaną 21 września 2021 roku (wtorek) uroczystością pn. „Centralne Obchody Dnia Krajowej Administracji Skarbowej" wprowadzone będą zmiany na Starym Rynku i ulicach przyległych.

Na wniosek Krajowej Administracji Skarbowej oraz Komendy Miejskiej Policji, od godzin porannych (21.09.) wprowadzone zostaną:
- zakaz poruszania się wszelkimi pojazdami (w tym także rowerami i hulajnogami) i parkowania na:
Starym Rynku, ul. Krętej, ul. Magdzińskiego, ul. Jana Kazimierza (od ul. Zaułek do ul. Magdzińskiego), ul. Batorego (od ul. Zaułek do ul. Niedźwiedzia), ul. Niedźwiedzia, ul. Jezuickiej, ul. Przyrzecze, ul. Ku Młynom, ul. Farnej.

- należy się również spodziewać znacznych utrudnień w ruchu pieszych w obrębie Starego Rynku i ulic do niego dochodzących, a także ul. Mostowej (na odcinku od ul. Grodzkiej do Starego Rynku), ul. Jatki oraz bulwarze przy katedrze.

Z uwagi na bezpieczeństwo prosimy o bezwzględne stosowanie się do czasowego oznakowania w obrębie ulic objętych czasową organizacją ruchu oraz wykonywania poleceń Policji, która będzie sterowała ruchem kołowym i pieszych.

Utrudnienia potrwają do około godziny 15.00

Czytaj więcej...Postępują roboty rozbiórkowe obiektu w ciągu ulicy Wojska Polskiego. Znikają kolejne elementy dotychczasowej przeprawy.
Już niebawem w tym miejscu powstanie nowy obiekt z chodnikami, drogą rowerową i oświetleniem. 
Ruch pojazdów na tym odcinku odbywa się bez większych zakłóceń.


Czytaj więcej...Po zorganizowaniu przy wiadukcie zaplecza budowy, Wykonawca przygotował też przejazdy przez pas zieleni na ul. Wojska Polskiego i ul. Jana Pawła II (pod obiektem), po których obecnie poruszają się pojazdy. Kierowcy muszą uważać na zmiany w organizacji ruchu, zwężenia i ograniczenia prędkości.
Ruch tramwajowy na tym odcinku odbywa się natomiast na dotychczasowych zasadach. 

Czytaj więcej...Obecnie prowadzone są prace rozbiórkowe wiaduktu północnego (od strony Wzgórza Wolności).
W ciągu niespełna kilku dni znaczna część obiektu została już rozebrana. Zerwana została też dotychczasowa nawierzchnia i chodniki. Demontowane są słupy oswietleniowe. Pod obiektem zdemontowana została już większość stalowych podpór. Niebawem będą prowadzone też prace przy podporach betonowych wiaduktu. 

Czytaj więcej...Po zakończeniu wszystkich robót, ruch pod obiektem (na al. Jana Pawła II) zostanie przełożony na jezdnię zachodnią i rozpocznie się rozbiórka dalszej części wiaduktu (od strony Wyżyn).
Dalsze prace nie wpłyną jednak na dotychczasową organizację ruchu na obiekcie w ciągu ul. Wojska Polskiego.



Czytaj więcej...Wiadukt w najwyższym standardzie
W ramach inwestycji powstanie nowy obiekt z drogą rowerową, chodnikiem i oświetleniem.
Nowy wiadukt jeśli wszystkie prace będą przebiegały zgodnie z planem ma być przejezdny już zimą.
Całość prac zakończy się do połowy przyszłego roku.
Prace pochłoną ponad 22 mln zł.
Wykonawcą robót jest firma Mostostal Kielce.

To już kolejne prace w tym miejscu.
Przebudowa południowego wiaduktu w ciągu ulicy Wojska Polskiego zakończyła się w maju 2017 roku. W jej ramach wymienione zostały filary, przęsła, wybudowany został prawoskręt w kierunku alei Jana Pawła II. Wykonany został też nowy chodnik z drogą rowerową, które zastąpiły prowizoryczną drogę wygrodzoną od jezdni betonowymi barierkami.
Po oddaniu nowej przeprawy, trwały dalsze prace przy dokumentacji dla wiaduktu północnego. Teraz przyszedł czas na wiadukt północny.
Prace w toku.

Czytaj więcej...Trwa budowa ulicy Żnińskiej, która otrzyma ażurową nawierzchnie.
W tygodniu przekazaliśmy też plac budowy Wykonawcy na ul. Chmurnej, gdzie układana będzie betonowa kostka.
W przyszłym rozpoczną się prace na ul. Sztormowej i Hożej. Zadania realizowane w ramach Bydgoskiego Budżetu Obywatelskiego



Czytaj więcej...W budowie znajduje się już odcinek ul. Żnińskiej o długości około 100 metrów pomiędzy Siedlecką i Byszewską, które wcześniej zyskały twardą nawierzchnię dzięki Wieloletniemu Programowi Utwardzania Ulic Gruntowych. Przebudowany zostanie również istniejący chodnik na tym odcinku. Zadanie kosztuje prawie 110 tysięcy złotych.

Przekazany został również plac budowy na ul. Chmurnej. Nawierzchnię z betonowej kostki zyska odcinek pomiędzy Siedlecką i Byszewską. Zaplanowano budowę nowego odwodnienia (w osi pieszojezdni) oraz energooszczędnego oświetlenia. Pieszojezdnia o szerokości 5 metrów, ma stanowić przede wszystkim dojazd do posesji położonych po obu stronach ulicy. Budowa pochłonie ponad 270 tysięcy złotych.

W przyszłym tygodniu rozpoczną się prace na ul. Sztormowej i Hożej. Te ulice gruntowe również zyskają twardą nawierzchnię.
Wszystkie prace zakończą się jeszcze w tym roku.

Czytaj więcej...Prace projektowe dotyczące sposobu naprawy rozpoczęły się niezwłocznie po podpisaniu umowy z firmą Kormost. Wykonawca opracował już zasadniczą dokumentację techniczną, uzgodnił ją z ZDMiKP oraz niezależnymi ekspertami biorącymi czynny udział w tym skomplikowanym zadaniu. Po dopełnieniu wszelkich formalności rozpoczynają się działania terenowe związane z rzeczywistą naprawą mostu.
Wykonawca prac ma jeszcze 140 dni na wykonanie zadania.

Prace naprawcze składają się z trzech zasadniczych etapów:
• Prace projektowe – etap ukończony
• Prace naprawcze realizowane w terenie – w trakcie
• Próbne obciążenia po naprawie, prace sprawdzające elementy konstrukcji, uzyskanie odpowiednich dokumentów i pozwoleń – planowane
Po zakończeniu etapu trzeciego nastąpi oddanie obiektu do ponownego użytku.

W ostatnich dniach Wykonawca prowadził prace przygotowawcze i instalował rusztowania.
Teraz ruszają właściwe prace naprawcze.

Czytaj więcej...Sama naprawa, w szczególności operacje na węzłach mocujących wanty będzie bardzo skomplikowana, bowiem będą prowadzone przy częściowo odprężonych linach.
Spawanie, które jest konieczne do zamocowania dodatkowych blach w węzłach mocujących, będzie powodowało dodatkowe oddziaływanie na istniejące elementy stalowe dlatego nasz Wykonawca będzie realizował prace w specjalnym reżimie technologicznym. Z pewnością odprężenie want (ich poluzowanie) wpłynie na bezpieczeństwo prowadzenia prac naprawczych. Po zakończeniu naprawy mocowań wanty ponownie zostaną napięte do wymaganych parametrów.

Podczas zaplanowanych prac naprawczych mostu Wykonawca zoptymalizuje również do obecnych standardów system monitoringu obiektu oraz dokona niezbędnych prac w rejonie podpór skrajnych od strony Dworca PKS-u (w zakresie łożyska mostu)

Czytaj więcej...Most Uniwersytecki – dotychczasowe działania naprawcze
W styczniu bieżącego roku ujawniona została wada konstrukcyjna obiektu wynikająca prawdopodobnie z błędnego projektu, który został wykonany w latach 2008-2010.
Od tego czasu trasa jest nieprzejezdna. Wyłączenie go z użytkowania do czasu naprawy zalecili niezależni eksperci z branży mostowej. Decyzję za zasadną uznał również nadzór budowlany.

ZDMiKP jako zarządca obiektu niezwłocznie zabezpieczył sam obiekt oraz wszystkie dokumenty, które mogą być pomocne w ustaleniu przyczyn awarii. Zawiadomiono w tej sprawie również Prokuraturę wskazując jako prawdopodobna przyczynę awarii – błąd projektowy.

Czytaj więcej...Bezpośrednio po zamknięciu obiektu, zlecono w trybie awaryjnym prace związane z zabezpieczeniem konstrukcji mostowej poprzez podparcie całej konstrukcji specjalnymi podporami oraz rozpoczęto przygotowanie ogłoszenia przetargu na naprawę.

Postępowanie zostało ogłoszone 15 kwietnia br. Najkorzystniejszą ofertę złożyła bydgoska firma „Kormost", która zadeklarowała wykonanie prac naprawczych za kwotę 6,3 mln zł oraz zachowanie terminu prac do 180 dni od dnia podpisania umowy.

Odwołanie konkurencyjnej firmy, które trafiło do Krajowej Izby Odwoławczej (KIO) wstrzymało na miesiąc zawarcie umowy z wybranym wykonawcą. Niezależny organ bo wnikliwej ocenie postępowania w swoim wyroku w całości odrzucił odwołanie co otworzyło drogę do podpisania umowy na naprawę przeprawy mostowej (30 lipca).

Ważne liczby:
• koszt naprawy: 6 267 772, 50 zł
• termin prac: 180 dni od dnia podpisania umowy